Kenmerken

    Rapportage binnen 3 dagen NHG geschikt Landelijke dekking Vast tarief tot 500m3

Bouwkundige keuring met Bouwkundig Rapport – Schippers Bouwconsult

Heeft u na lang zoeken de woning gevonden die aan uw wensen voldoet? Zoekt u een bouwtechnische keuring woning? Laat dan een bouwkundige inspecteur een bouwkundige keuring (ook wel bouwinspectie / technische keuring huis) uitvoeren, voordat u het koopt. Een bouwinspectie van Schippers Bouwconsult BV geeft u een helder, onafhankelijk en duidelijk inzicht in de huidige staat van de woning waarin u geïnteresseerd bent.

Wanneer een bouwtechnische keuring van uw huis?

Wanneer laat u een bouwtechnische keuring uitvoeren? Of wanneer een bouwkundige keuring woning uitvoeren? Een bouwkundige inspectie, ook wel aangeduid als bouwkundig onderzoek, inclusief ons bouwtechnische rapport binnen 72 uur na de dag van inspectie, kan op verschillende momenten plaatsvinden:

  • Tijdens de bezichtigingen: u voorkomt een miskoop of hoge onderhoudskosten
  • Tijdens de onderhandelingen: een bouwkundig rapport kunt u inzetten
  • Tijdens het verkrijgen van financiering: voor Nationale Hypotheek garantie of andere eis van de bank
  • Als verkoper: u kunt profiteren van een versnelde verkoop

Het bouwtechnische rapport, ook wel bouwkundig rapport woning genoemd, wordt nadat de bouwkundig keuring is uitgevoerd geschreven en opgeleverd. Schippers Bouwconsult is de specialist voor bouwkundige keuringen en bouwtechnische keuringen.

Nadelen

  • Een voorbeeldrapportage is niet beschikbaar!
  • De genoemde prijs op de website van € 235,00 is tot maximaal 500m3 inhoud, op basis van 700m3 is de prijs conform opgave van de aanbieder € 335,00
  • Volgens opgave van de leverancier is de meerprijs € 50,00 per 100m3

Advertentie

bouwtechnische keuring en asbestinventarisatie Homekeur
bouwtechnische keuring en asbestinventarisatie Homekeur

Plaats review

Cijfer 2 stars
1.08 / 5 (13 )

21.6%


  • Prijs
    User: 0%
  • Inspectie
    User: 0%
  • Inspecteur
    User: 0%
  • Rapportage
    User: 0%


Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 3%
  • Inspectie
    User: 1%
  • Inspecteur
    User: 1%
  • Rapportage
    User: 1%

Grootste oplichting

on 2018-01-18 14:16:44

Bouwkundig rapport aangevraagd. Extra bedrag betaald voor een snelle afhandeling binnen drie dagen. Na ruim een week een rapport binnen. Een rapport laten checken door experts .
In het rapport stond, advies neem zonnepanelen ( waren aal aanwezig) in het rapport stond advies electrisch koken ( er zit al een elektrische kookplaat in keuken) Ondanks diverse mailcontacten reageren ze niet. OPLICHTERS EERSTE KLAS MET ALLEEN EEN GELIKTE INTERNET SITE



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 1%
  • Inspectie
    User: 1%
  • Inspecteur
    User: 1%
  • Rapportage
    User: 1%

Niet uitgevoerd, wel betaald, belofte terugbetalen niet nagekomen

on 2017-12-18 08:22:51

Afspraak gemaakt voor een keuring na uitgebreid telefonisch contact. Na betaling bleek dat de betaalde prijs niet paste de grootte van de woning. Dit wordt op de website in een bijzin vermeld en tijdens het telefonisch contact niet gemeld. Wel was men er van op de hoogte, aangezien men het betreffende pand al bekeken had op Funda.Keuring is niet doorgegaan mede daarom.

Sindsdien heb ik vele malen gebeld en gemaild om mijn geld terug te krijgen. Meestal zonder reactie en tot nu toe zonder resultaat.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 6%
  • Inspectie
    User: 10%
  • Inspecteur
    User: 10%
  • Rapportage
    User: 1%

Wel betaald niets ontvangen

on 2017-10-04 13:18:40

Ook wij hebben een bijzonder slechte ervaring met dit bedrijf.

Op 16/09 hebben wij een betaling uitgevoerd van 355,00 voor een bouwkundige keuring bij het bedrijf Schippers Bouw Consult. Deze keuring is op donderdag 21/09 uitgevoerd. Voor het opstellen en verzenden van het rapport staan 5 dagen (op de FAQ pagina wordt zelfs gesproken van slechts 3 dagen). Wij hebben vooralsnog echter niets mogen ontvangen.
Voor ons is dit een tamelijk vervelende situatie omdat het een inspectie van een huurobject betreft waarover wij graag asap in onderhandeling treden met de makelaar. Schippers reageert echter niet op onze mail en telefonisch komen ze helaas niet verder dan loze beloften.

Enig online onderzoek leidt tot de volgende niet bepaald positieve recensies:

- https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=168001&=&
- https://www.vergelijk-bouwtechnischekeuring.nl/schippers-bouwconsult/
- https://www.klacht.nl/schippers-bouwconsult/klacht/taxatie-van-een-huis-niet-uitgevoerd-wel-betaald/

Het riekt naar oplichting.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 1%
  • Inspectie
    User: 1%
  • Inspecteur
    User: 1%
  • Rapportage
    User: 1%

Waardeloos bedrijf.

on 2017-08-31 09:29:43

Contact verloopt zeer moeizaam. Personeel aan de telefoon is zeer ongeinteresseerd en kortaf. Na ontvangst van het rapport, bleek deze vol fouten. Niet alleen kleine slordigheden, maar ook grote nalatige fouten. Contact hierover is zinloos, men belt niet terug. Als ik de telefonist hier na veel bellen op aanspreek, krijg ik terug: Ja, haha, communicatie is wel een probleem bij ons.

De makelaar waarschuwde ons vooraf om niet in zee te gaan met deze partij. Wij deden dat wel, en hebben nu spijt. Geef ff wat meer uit en laat een professioneel bedrijf je huis keuren. Goedkoop is duurkoop.

Afijn, de recenties op beoordelingssites spreken voor zich. NIET DOEN.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Geen service/lang wachten

on 2017-08-28 12:30:59

Ik heb een hele slechte ervaring met dit bedrijf. Afspraken worden niet nagekomen: inmiddels is het meer dan 3 weken geleden dat het onderzoek is uitgevoerd en wacht nog steeds op het verslag. Conform de gemaakte afspraak zou het verslag binnen 4 dagen per email worden toegestuurd. Twee keer hierover een email gestuurd met de vraag waar het verslag blijft, helaas geen reactie op mijn email ontvangen. Vandaag gebeld met de telefoniste en wordt hierover teruggebeld.
Ik heb geen vertrouwen in dit bedrijf!



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 1%
  • Inspectie
    User: 40%
  • Inspecteur
    User: 1%
  • Rapportage
    User: 4%

Nagenoeg opgelichterij

on 2017-08-24 08:30:20

Meer dan maand na inspectie producten niet geleverd. Geld niet terug ontvangen. Regent smoesjes over email problemen en dat ze het gaan uitzoeken, maar er gebeurd niets.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 6%
  • Inspectie
    User: 7%
  • Inspecteur
    User: 5%
  • Rapportage
    User: 13%

on 2017-08-20 21:18:58

Geen zaken mee doen.
Recht op geld retour ivm annulering opdracht maar men is niet bereikbaar, ondanks vele telefoontjes en emails.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Valse beloftes

on 2017-07-11 12:50:19

Voor het verstrekken van de opdracht hebben wij diverse bedrijven gemaild met de vraag of zij van onze nieuwe woning het dak fysiek konden inspecteren. Hierbij hebben wij de Funda link van de woning verstrekt en aangegeven dat de daken niet vanuit de woning toegankelijk zijn. Alle bedrijven mailden terug dat zij vanwege Arbo regels het dak fysiek niet konden betreden, maar dit wel met een spiegel konden inspecteren. Op de heer Schippers na, deze mailde terug: ‘Geen probleem’. Hierop besloten wij met de heer Schippers in zee te gaan, echter gaf deze, uiteraard pas na betaling, bij aanvang van de bouwkundige keuring direct aan dat hij het dak niet zou inspecteren. Heel vervelend voor ons, aangezien hij deze opdracht had verkregen op basis van de informatie dat hij het dak zou inspecteren. Wij hebben hem hiermee geconfronteerd, maar hij had hier lak aan.

De opdracht voor bouwkundige keuring en taxatie was verleend op dinsdag 14 februari.
Bouwkundig rapport ruim 8 dagen later, erg laat op de avond pas ontvangen. De 'uitgebreide' fotorapportage bevatte slechts 2 foto's waarvan er 1 rechtstreeks vanaf Funda was gehaald. Detailfoto's ontbraken in het geheel.
2 weken na het verstrekken van de opdracht voor taxatie hadden wij hiervoor nog geen rapport ontvangen. De heer Schippers hebben wij diverse malen geprobeerd te bellen. Het kantoor zegde telkens toe dat ik terug gebeld zou worden, maar dit bleken telkens valse beloftes.

Ruim 3 weken na het verstrekken van de opdracht kreeg ik eindelijk de heer Schippers aan de lijn. Toen bleek dat de taxatie opdracht door de heer Schippers doorgeschoven was naar een andere partij, echter wel veel te laat. De heer Schippers vertelde mij dat de makelaar dwars lag bij het maken van een afspraak. Hierop ben ik navraag gaan doen bij de uitvoerend taxateur én de makelaar, deze vertelden mij beiden dat de taxatie afspraak plaats vond binnen 2 à 3 dagen na het eerste telefonisch contact. Zowel de uitvoerend taxateur als de makelaar bevestigden dat de bewering van de heer Schippers onjuist was.

Al met al hebben wij de taxatie dus pas 4 weken na opdrachtverstrekking ontvangen. Een ieder die deze documenten nodig heeft voor een hypotheekaanvraag kan ik aanraden om niet met de heer Schippers in zee te gaan en meerdere recensies (ook buiten trustedshops) te lezen.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Geen excuses voor de slechte dienstverlening.

on 2017-07-11 12:49:53

ik zou twee keer nadenken.Ik heb Schippers bouwconsult op een maandag telefonische benaderd voor het uitvoeren van een bouw technische keuring. Ik wilde de keuring op donderdag uitlaten voeren ,wat volgens de telefoniste geen probleem was. Ik hoefde alleen maar een keuring te kopen via de site en met Ideal betalen dan zou het allemaal geregeld worden en zou ik de zelfde dag nog wat horen.
Zo gezegd zo gedaan.
Kreeg netjes een mail ter bevestiging en een mail met de toegewezen keurmeester ,deze had ook een mailadres van schippers Bouwconsult. Ze zouden contact opnemen met de verkopende partij van het huis wat ik op het oog had. Dat gebeurde niet uiteindelijk zelf de keurmeester gebeld en die zei dat donderdag niet meer ging lukken en dat iedereen vol zat het zou een week later op woensdag zou kunnen. Vervolgens heb ik een aantal keer contact gehad met de keurmeester om te kijken of het echt niet eerder kon, hij zou het met Schippers opnemen.
Vervolgens ook nog schippers bouwconsult zelf gebeld helaas zonder succes. Weer contact opgenomen met de keurmeester en mijn onvrede uitgesproken, deze man werkzaam bij Schippers bouwconsult vertelde dat hij eigenlijk voor zich zelf werkte en af en toe opdrachten voor Schippers aannam en dat de telefoniste geen inzage had ik zijn agenda en dat zij dus niets konden beloven zoals wel gebeurd was. Hij ergde zich aan de werkwijze van Schippers en dat uitte hij ongevraagd aan mij als klant
Uiteindelijk wilde de verkopende partij niet langer wachten en zijn de onderhandelingen vastgelopen 10 dagen wachten op een keuring is te lang.
Uiteindelijk de opdracht herroepen en mijn geld teruggevraagd per mail. Op deze mail heb ik geen antwoord gekregen. Na 14 dagen wachten zoals op de site stond zou het geld overgemaakt worden.
Aangezien het niet op mijn rekening stond heb ik Schippers bouwconsult gebeld afdeling support de man achter de telefoon kon mij niet vertellen wat de status was en zou het nogmaals onder de aandacht van de heer schippers brengen. Aangezien ik daar geen vertrouwen meer in had heb ik Schippers zelf per mail en per SMS benaderd.
In dit gesprek werd geen enkele Excuses gemaakt voor de hele situatie, het ging eigenlijk alleen om de schuldvraag, iets waar ik als klant niets van hoef te weten.
De keurmeester had mij verkeerd voorgelicht.
Er was wel ruimte op de bewuste donderdag ,maar de keurmeester wilde vast de opdracht zelfhouden.
Er was wel een bevestiging mail gestuurd na de herroeping. deze was waarschijnlijk als spam aangemerkt)Bijzonder overigens dat ik na dit telefoontje ineens wel weer mail kreeg van Schippers bouwconsult ,2 stuks zelfs. Dit terwijl een spam bot normaal de afzender blokt en je ook geen meer zou kunnen ontvangen van deze partij.
Ze hadden wel zelf telefonisten in dienst, (terwijl de keurmeester mij wist te vertellen dat het louter een telefoondienst was)
Aangezien ik het zat was heb ik vervolgens op een aantal sites mijn ervaringen gedeeld met deze partij.
Vervolgens stuurde iemand op het forum van Radar een anonieme mail naar Schippers. Waarop ik werd aangesproken en vervolgens bedreigd werd met dagvaarding voor Laster en Smaad.
Vervolgens heb ik de gegevens achterhaalt van de anonieme Mailer Ridder777 uit Schiedam en deze gepresenteerd aan de heer Schippers. Helaas bleef hij van mening dat ik die mail gestuurd had.
En nog geen excuses voor de slechte dienstverlening.
En dan is het jammer dat uiteindelijk de klant de leugenaar is bij Schippers.
Het gaat vaak goed bij dit bedrijf, maar als er problemen ontstaan hoef je niet op enige sympathie te rekenen en ben je als klant gewoon de leugenaar.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Oplichting !!!!

on 2017-07-11 12:48:41

Ga niet in zee met dit bedrijf. van te voren betalen maar geen rapportage. Oplichting !!!!



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Dit is helaas geen betrouwbare partij.

on 2017-07-11 12:48:15

Dit is helaas geen betrouwbare partij. We hadden toezegging per e-mail gekregen dat een datum voor ons was gereserveerd. Had nog geïnformeerd wanneer ik definitief moest afrekenen via de site. De enige reactie was 'hoe eerder, hoe beter'. Tien dagen later wilde ik afrekenen maar toen bleek de datum opeens niet meer mogelijk, zonder nog enig bericht te hebben ontvangen. Niet netjes, zeker niet aangezien we Schippers Bouwconsult al voor de tweede keer wilden inschakelen.



Rating: 2
2 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

De manier zelf via schipper bouwconsult verliep minder soepel.

on 2017-07-11 12:47:20

Keuring zelf prima door R. Alfing. De manier zelf via schipper bouwconsult verliep minder soepel. Telefonisch navraag gedaan in hoeverre ik voorkeuren voor data kan aangeven. Er werd uitgelegd dat ik dit in de opdracht kan benoemen wat ik gedaan heb, met een aantal opties en het verzoek mij te bellen als dit niet mogelijk is. Ik kreeg opeens een mail met een compleet andere datum van de bouwkundige zelf (dus niet schippers). Met hem wel iets kunnen regelen. 3 mei 10.15 keuring, 10 mei 09.00 de rapportage. Binnen 72 uur na de dag van keuring zoals op de website van Schipper Bouwconsult staat is niet gehaald.



Rating: 1
1 /5 stars

  • Prijs
    User: 50%
  • Inspectie
    User: 50%
  • Inspecteur
    User: 50%
  • Rapportage
    User: 50%

Slechtste club ooit!

on 2017-07-11 12:46:10

Een goedkope, maar ook slechte club.
Kwamen langs, en er werd mij verteld dat ze niet onder het huis konden kijken want er ontbrak een luik. Later bleek die er wel te zijn, en opgemerkt te zijn door keurder, maar hij wilde er niet onder vanwege arbo-technische redenen (hij had er ter plekke dus over gelogen).
Vervolgens een andere partij gevraagd die wel onder het huis wilde kijken, bleek dat hij ook zwam over het hoofd had gezien!
Heb je dus eigenlijk niks aan. Gewoon verder googlen naar de volgende...

reactie op de reactie:
- De zwam die over het hoofd gezien is, was op de plek waar de keurder gewoon heeft gekeken (daar waar vocht was, was een ander probleem gedetecteerd, en heeft niets met elkaar te maken). De zwam was te vinden op de eerste balk vanaf het luik. Erg slordig.
- dat een keurder niet ergens doorheen wilt kruipen vanwege arbo technische redenen, heb ik begrip voor. Dat er niet eerlijk over werd gedaan totdat we terugbelden is een ander verhaal. Als vervolgens een andere keurder het wel doet, bevestigt mijn gevoel alleen maar meer.

- tot slot. ik heb de klacht ingediend, nadat ik een recensie schreef, maar schippers wilt er niks van weten, en wilt me niet eens op een normale manier te woord te woord staan. Slechste club ooit!